همانطور که می‌دانید اسپیکرها یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌هایی هستند که امروزه در میان همه سنین مورد استفاده قرار می‌گیرند. تلویزیون‌ها حجم مشخصی از صدا را تولید می‌کنند اگر می‌خواهید در کنار خانواده به تماشای یک فیلم مهیج بنشینید و صدای آن را با وضوح بیشتری حس کنید استفاده از اسپیکر بهترین انتخاب است. شما می‌توانید با اتصال اسپیکر به تلویزیون لذت تماشای فیلم را بیشتر حس کنید. علاوه بر تماشای فیلم جهت تماشای موزیک ویدیوهای جذاب و شاد با صدای بلندتر می‌تواند حس و حال شما را به بهترین نحو ممکن تغییر دهد. خرید اسپیکر و اتصال آن به تلویزیون کار ساده‌ای است که در ادامه به طور کامل به آن خواهیم پرداخت از این رو دعوت می‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

روش‌های اتصال اسپیکر به تلویزیون

معمولاً زمانی که برای خرید اسپیکر به فروشگاه‌های مختلف مراجعه می‌کنید فروشندگان جهت راهنمای خرید اسپیکر نحوه اتصال آن به تلویزیون را توضیح می‌دهند. در واقع اتصال اسپیکر به تلویزیون از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که در ادامه هر یک را به طور کامل خدمتتان شرح خواهیم داد:

  • اتصال اسپیکر به تلویزیون با کابل rca

اگر می‌خواهید اسپیکر را به تلویزیون متصل کنید و برای انجام این کار روش اتصال با کابل rca را انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که به یک کابل rca با طول مناسب نیاز دارید. یک سر کابل را باید به اسپیکر متصل کنید، سر دیگر کابل باید به تلویزیون وصل شود. به این موضوع توجه داشته باشید که جایگاه کابل در پشت تلویزیون قرار دارد و این جایگاه‌ها متفاوت هستند به همین منظور شما باید بتوانید Audio Out یا Line out را پیدا کنید. پس از اتصال کابل به این قسمت باید به سراغ تنظیمات منوی تلویزیون بروید. زمانی که در منوی اصلی تلویزیون آن را در حالت پخش صدا از طریق کابل rca قرار دادید می‌توانید امتحان کنید که صدا از طریق اسپیکر شنیده شود. برای امتحان نیز می‌توانید تلویزیون را در حالت شبکه‌های مختلف یا موزیک قرار دهید و مطمئن شوید که صدا از طریق اسپیکرها پخش می‌شود.

  • اتصال اسپیکر به تلویزیون از طریق کابل hdmi

یکی از راه و روش‌های دیگری که جهت اتصال اسپیکر به تلویزیون بسیار مورد استقبال قرار گرفته است استفاده از کابل hdmi است. به همین منظور شما ابتدا باید به دنبال خرید یک کابل hdmi با طول مناسب باشید. پس از آن می‌توانید یک سر کابل hdmi را به جایگاه اتصال اسپیکر متصل کنید. در قدم بعد باید بتوانیم پورت ‏hdmi تلویزیون را بیابید. پس از آن به راحتی می‌توانید سر دیگر کابل hdmi را به پورت hdmi تلویزیون متصل نموده سپس اسپیکر و تلویزیون را روشن کنید. در این مرحله باید به تنظیمات منوی اصلی تلویزیون مراجعه نموده و سعی کنید خروجی صدای تلویزیون را در حالت ‏hdmi قرار دهید. سپس یک فیلم یا یک موزیک ویدیو یا هر کلیپی که دارای صدا باشد را پلی کنید. صدای کلیپ مورد نظر باید دقیقاً از اسپیکر و از طریق کابل hdmi منتشر شود. در این صورت اتصال اسپیکر از طریق کابل hdmi به تلویزیون موفقیت آمیز انجام شده است.

  • اتصال اسپیکر به تلویزیون از طریق بلوتوث

یکی دیگر از روش‌هایی که بسیار ساده و راحت صورت می‌گیرد اتصال اسپیکر به تلویزیون از طریق بلوتوث است. در چنین روشی دیگر نیاز به خرید کابل‌های مختلف و وجود سیم‌های طولانی برای وصل و اتصال اسپیکر به تلویزیون نیست. از طریق اتصال بلوتوث دستگاه‌ها با تکنولوژی جدید به راحتی به هم وصل می‌شوند و هیچگونه مانعی در اتصال آنها وجود نخواهد داشت. به این موضوع توجه داشته باشید که تلویزیون و اسپیکر باید از قابلیت اتصال بلوتوث برخوردار باشند. به همین منظور ابتدا باید بلوتوث اسپیکر و تلویزیون را روشن کنید. روشن کردن بلوتوث اسپیکر با فشردن یک دکمه امکان‌پذیر است. برای فعال کردن بلوتوث تلویزیون نیز می‌توانید به تنظیمات آن رفته و با فشردن کلید اوکی از طریق کنترل این کار را انجام دهید. مرحله بعد این است که اسپیکر را در حالت جستجوی بلوتوث قرار دهید تا بتواند بلوتوث تلویزیون را شناسایی کرده و به آن متصل شود. در این مرحله نام بلوتوث دستگاه مورد نظر را تایید کنید تا در نهایت به هم متصل شوند. بعد از آن می‌توانید با پلی کردن فیلم و موزیک جهت شنیدن صدای تلویزیون از اسپیکر مطمئن شوید.

  • اتصال اسپیکر به تلویزیون از طرف کابل نوری

از بهترین روش‌ها جهت اتصال اسپیکر تلویزیون استفاده از کابل نوری است. اتصال اسپیکر به تلویزیون با وجود کابل نوری می‌تواند صدایی بدون خط و خش و کاملاً واضح را منتشر کند. صدایی که شما از طریق اسپیکر و اتصال کابل نوری به تلویزیون می‌شنوید قطعاً بدون نویز و مشکلات الکترومغناطیسی خواهد بود. همین موضوع باعث شده که افراد اسپیکرهای خود را برای صدای واضح‌تر و رساتر از طریق کابل نوری به تلویزیون وصل کنند. به همین منظور شما ابتدا باید یک کابل نوری تهیه کنید و آن را از یک سر به اسپیکر متصل کنید و از سر دیگر به تلویزیون در قسمت پشتی آن وصل نمایید. پس از وصل به قسمت Optical-In باید حتماً به منوی تلویزیون مراجعه نموده و در میان گزینه‌ها Optical را فعال کنید. در این مرحله تلویزیون به طور کامل به اسپیکر متصل شده و شما با پلی کردن هر موزیک و ویدیویی که صدا داشته باشد می‌توانید صدای مورد نظر را از اسپیکر بشنوید.

به این موضوع نیز توجه داشته باشید که از طریق اتصال اسپیکر به تلویزیون می‌توانید میزان صدای خروجی را به طور کامل با وجود کنترل از راه دور یا دکمه‌های موجود بر روی اسپیکر کنترل و تنظیم کنید.

کلام پایانی

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت اگر مایل به خرید اسپیکر برای شنیدن صدای تلویزیون خود هستید باید راه و روش‌های اتصال آن را به تلویزیون بدانید. در این مطلب چهار روش اتصال اسپیکر به تلویزیون را بررسی کردیم که شامل اتصال از طریق کابل rca و اتصال از طریق کابل hdmi همچنین اتصال از طریق بلوتوث و کابل نوری می‌شود. این شما هستید که تعیین می‌کنید کدام روش را جهت اتصال به کار بگیرید؛ اما معمولاً روش اتصال از طریق بلوتوث رایج‌ترین روشی است که امروزه انجام می‌شود. اگر در این مورد سوالی دارید یا نیازمند راهنمایی و مشاوره هستید پیشنهاد می‌کنیم که از طریق شماره تماس‌های زیر با پشتیبانان ما در ارتباط باشید.