همانطور که می‌دانید اسپیکرها یکی از دستگاه‌های فوق العاده محبوب در میان مردم هستند که در انواع سنین طرفداران خود را پیدا کرده‌اند. اسپیکر در واقع دستگاهی است که می‌توان با استفاده از آن موزیک و صداهای ضبط شده را با صدای بلندتری گوش داد. معمولاً برای انواع جشن‌ها از انواع اسپیکر استفاده می‌شود زیرا می‌توان با استفاده از آن انواع موزیک شاد پخش کرد و مهمانان را به رقص و شادی دعوت نمود. علاوه بر پخش موسیقی‌های شاد می‌توان موسیقی‌های بی‌کلام و انواع موزیک را با صدای بلند گوش داد و از وضوح و بلندی صدای آن لذت برد. اکنون اگر شما هم به فکر خرید اسپیکر هستید بهتر است راهنمای خرید اسپیکر را مطالعه کنید، از این رو دیگر از خرید خود پشیمان نخواهید شد و نهایت رضایت را خواهید داشت. به همین منظور دعوت می‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

خرید بهترین اسپیکر

حال که به فکر خرید اسپیکر هستید باید نکات و پارامترهای مختلفی را مورد توجه قرار دهید تا خرید شما رضایت بخش باشد. در این مطلب نکاتی ارائه می‌شود که با استفاده از آنها اسپیکری با کیفیت عالی و طرح و مدل دلخواه خریداری خواهید کرد. توجه شما را به نکات زیر جلب می‌کنیم:

  • برندهای معتبر فروش بلندگو

قبل از هر چیز به برند بلندگو یا اسپیکر توجه کنید. در واقع اسپیکرها توسط برندهای مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند که همه آنها از کیفیت و مرغوبیت بالا برخوردار نیستند. معمولاً برندهای معتبر که به فروش بلندگو و اسپیکر مشغول هستند، نام شناخته شده و معروفی دارند و باید این موضوع را بدانید که اسپیکرها با برندهای ناشناخته قطعاً کیفیت مطلوب را نخواهند داشت.

  • توجه به تابع صوتی

تابع صوتی اسپیکر شامل انواع صداهایی است که توانایی پخش آنها را دارد. از این رو اگر اسپیکری که انتخاب می‌کنید دارای تابع صوتی مطلوبی باشد و بتواند بازه پخش صدای متنوعی را ایجاد کند قطعاً انتخاب درست و خوبی خواهد بود. گذشته از این موضوع تابع صوتی اسپیکرهای مرغوب هیچگونه مشکلی برای گوش‌ها و احساس شنیداری شما ایجاد نمی‌کنند.

  • توجه به میزان بازده اسپیکر

منظور از میزان بازده اسپیکر در واقع توان اسپیکر در تبدیل انرژی الکتریکی به صوت است. هرچه بازده اسپیکر بیشتر باشد یعنی توانایی پخش صدای بالاتر و بهتری دارد. اسپیکرهایی که بازه بالاتری دارند معمولاً انرژی گرمایی کمتری تولید شده و تمام توان و انرژی اسپیکر در جهت تولید صدا مصرف می‌شود. به همین دلیل است که اسپیکرها با بازده بیشتر محبوبیت بالاتری دارند.

  • توجه به قدرت خروجی اسپیکر

معمولاً قدرت خروجی اسپیکر با وات شناخته می‌شود. هرچه قدرت خروجی اسپیکر یعنی میزان صوت با شدت بیشتری انجام گیرد یعنی کیفیت بهتری داشته و برای خرید مناسب‌تر است. مقدار وات یا صدای خروجی از اسپیکر نسبت به قدرت آن اندازه‌گیری می‌شود. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که اسپیکری که انتخاب می‌کنید قدرت خروجی متناسبی نسبت به محیط شما داشته باشد. در حقیقت لازم نیست برای یک فضای کوچک اسپیکری با قدرت خروجی بالا انتخاب کنید.

  • توجه به میزان مقاومت اسپیکر

میزان مقاومت اسپیکر که با اهم اندازه‌گیری می‌شود، شاخصی است که نشان می‌دهد اسپیکر در اتصال با دیگر دستگاه‌ها چه صدایی را تولید می‌کند. به هنگام خرید اسپیکر باید حتماً به میزان مقاومت آن توجه کنید که متناسب با دستگاه مورد نظر شما باشد. این دستگاه می‌تواند تلویزیون کامپیوتر تلفن همراه یا هر چیز دیگری باشد. در حقیقت یکسان بودن میزان مقاومت اسپیکر و دستگاه مورد نظر باعث می‌شود که نوسان صدا ایجاد نشود و صدا در حجم مناسب و وضوح مطلوبی پخش و انتشار یابد.

  • توجه به اندازه و طراحی اسپیکر

موقع خرید اسپیکر باید حتماً به اندازه آن توجه کنید چرا که اسپیکرهای کوچک مناسب فضای کوچک هستند و توان پخش صوت کمتری دارند، در مقابل اسپیکرهای بزرگتر مناسب فضاهای بزرگتر هستند زیرا توان پخش صوت بیشتری داشته و صدا را با میزان بلندتری تولید خواهند کرد. علاوه بر آن طراحی اسپیکر نیز بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا باید با محیط همخوانی داشته باشد و دیزاین فضا را به هم نریزد. خوشبختانه تنوع اسپیکر بسیار زیاد است و شما با خیال راحت می‌توانید طرح مورد نظر خود را با رنگ و ابعاد مشخص بیابید.

  • توجه به امکانات و اتصالات اضافی اسپیکر

حتماً دیده‌اید اسپیکرهایی که دارای امکانات و اتصالات اضافی هستند. به عنوان مثال شما می‌توانید از طریق بلوتوث و یا ورودی usb به آن متصل شوید و آهنگ مورد نظر خود را پلی کنید. در مواردی هم کابل‌های hdmi وجود دارند که اتصال به اسپیکر را ساده و راحت می‌کنند. از میان امکانات می‌توان به کنترل از راه دور برای تنظیم صدا اشاره کرد. این شما هستید که انتخاب می‌کنید اسپیکر مورد نظرتان دارای چه اتصالات و امکانات ویژه‌ای باشد.

  • کاربری انواع اسپیکر

مهمترین نکته و آخرین نکته‌ای که باید حتماً موقع خرید اسپیکر مورد توجه قرار دهید مربوط به نوع کاربری اسپیکر است. توجه کنید که اسپیکر مورد نظر خود را برای اتصال به چه دستگاهی خریداری می‌کنید. یکی از انواع کاربری اسپیکر در خانه است که به آن اسپیکرهای خانگی هم می‌گویند. اسپیکرهای خانگی تنوع طراحی بسیار بالایی دارند و مناسب استفاده در محیط خانه و اتاق‌ها هستند، حتی قابلیت اتصال به سینمای خانگی جهت پخش فیلم با صدای بلند و وضوح فوق العاده‌ای را خواهند داشت.

انواع دیگری از اسپیکرها وجود دارند که جهت اتصال به کامپیوتر و مانیتور مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید از این نوع اسپیکرها برای لپ‌تاپ نیز استفاده کنید. اسپیکرهای مخصوص سینمای خانگی و سیستم‌های صوتی مثل انواع سیستم‌های پخش، بهبود صدای فوق العاده‌ای خواهند داشت.

سخن پایانی

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت اکنون دیگر می‌دانید که برای خرید اسپیکر به چه نکاتی توجه کنید. همه این موارد به شما کمک می‌کنند که خریدی هوشمندانه و دقیق‌تر داشته باشید و پس از مدت کوتاهی پشیمان نشوید. هنگام خرید اسپیکر باید به برند معتبر، تابع و بازده صوتی، قدرت خروجی و میزان مقاومت، اندازه و طراحی، امکانات و اتصالات اضافه، همچنین نوع کاربری اسپیکر توجه نمایید. جهت اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت بررسی نکات دیگر در مورد خرید اسپیکر پیشنهاد می‌کنیم با ما در ارتباط باشید.