اگر با سیستم صوتی پرتابل آشنایی ندارید و نمی‌دانید که چه نوع اسپیکرهایی در این دسته‌بندی جای می‌گیرند به شما خواهیم گفت که اسپیکرهای پرتابل در واقع آن دسته از سیستم‌های صوتی بی‌سیم هستند که با قابلیت بلوتوث به انواع سیستم‌های هوشمندی مثل موبایل، لپ تاپ، تبلت و غیره متصل می‌شوند. استفاده از سیستم‌های پرتابل این قابلیت را فراهم می‌کند که زمانی که اتصال بلوتوث قطع نشده بتوانید فاصله میان دستگاه هوشمند و اسپیکر ایجاد نمایید. امروز نیز قصد داریم اطلاعات بیشتری در رابطه با اسپیکر پرتابل در اختیارتان بگذاریم. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید و از مزایای استفاده از این اسپیکر مطلع شوید. قطع به یقین شما هم یکی از افراد علاقمند به استفاده از اسپیکرهای پرتابل خواهید شد.

اسپیکر پرتابل چگونه کار می‌کند؟

اسپیکرها وظیفه بلند کردن صدا و تقویت آن را دارند بنابراین اگر شما تمایل دارید یک فیلم یا سریال را در تلفن همراه یا تبلت مشاهده کنید با استفاده از اسپیکر می‌توانید صدای آن را افزایش داده و در حجم بلندتری بشنوید. تفاوت اسپیکر پرتابل با دیگر اسپیکرهای موجود در بازار قابل حمل بودن و بی‌سیم بودن آن است. اتصال به اسپیکرها بدون سیم و از طریق بلوتوث است در این صورت تا زمانی که بلوتوث فاصله را پشتیبانی می‌کند شما می‌توانید به اسپیکر مورد نظر متصل شوید و صدا پخش کنید. در واقع هر اسپیکر پرتابل یک فاصله مشخص و حدودی را برای اتصال پشتیبانی می‌کند حال اگر از این فاصله تجاوز کنید بدون شک اتصال اسپیکر به دستگاه هوشمند قطع خواهد شد.

موارد استفاده از اسپیکر پرتابل بسیار زیاد است. نحوه عملکرد این دستگاه به صورتی است که شما می‌توانید در یک اتاق بنشینید و از طریق بلوتوث به اسپیکری که در پذیرایی یا اتاق دیگر وجود دارد متصل شوید و از همین طریق موسیقی پخش کنید یا فیلم خود را با پخش صدای اسپیکر آن به گوش برسانید.

اسپیکر پرتابل چه مزایایی را برای مخاطب فراهم آورده است؟

هر دستگاه دارای مزایایی برای استفاده کنندگان است که اسپیکر پرتابل هم از آن مستثنا نیست. در واقع شما با داشتن یک سیستم صوتی پرتابل از مزایای بیشماری بهره‌مند خواهید شد. در سال‌های اخیر استفاده از اسپیکرهای پرتابل بسیار افزایش داشته؛ زیرا قابلیت‌هایی دارد که ممکن است دیگر اسپیکرها از آن برخوردار نباشند. مزایای منحصر به فرد اسپیکر پرتابل به شرح زیر است:

  • قابلیت اتصال راحت و سریع

نحوه اتصال به اسپیکرهای پرتابل بسیار ساده و راحت است و شما قرار نیست پیچیدگی‌های بسیار زیادی را همراه با مراحل مختلف طی کنید تا بتوانید به آن متصل شوید بلکه به راحتی می‌توان به آن متصل شد. برای این کار کافیست اسپیکر را روشن کرده و بعد به سراغ تلفن همراه یا گوشی یا هر وسیله دیگری که قابلیت اتصال بلوتوث را دارد بروید. بلوتوث دستگاه هوشمند خود را روشن کرده و در حالت جستجو قرار دهید. پس از آن منتظر باشید تا نام بلوتوث اسپیکر پرتابل به شما نمایش داده شود و بر روی آن کلیک کنید. خواهید دید که بلافاصله اتصال بین سیستم یعنی گوشی یا تبلت، به اسپیکر پرتابل انجام می‌شود. همان لحظه شما می‌توانید فیلم سریال یا موسیقی و موزیک‌های مورد نظر خود را پلی یا پخش کنید.

  • قابلیت پشتیبانی از اتصال در فاصله های مختلف

سیستم صوتی پرتابل یا اسپیکرهای پرتابل طوری طراحی شده‌اند که می‌توانند اتصال در فواصل مختلف را پشتیبانی کنند. در واقع زمانی که شما از طریق بلوتوث یا وای فای به سیستم‌های صوتی پرتابل متصل می‌شوید باید فاصله مشخصی را رعایت کنید. این رعایت فاصله به منظور این است که شما با افزایش مسافت یا فاصله از این دستگاه دیگر قابلیت اتصال نخواهید داشت. در واقع در فاصله کم مشکلی پیش نمی‌آید اما اگر فاصله شما از اسپیکر بیشتر شود، اتصال قطع خواهد شد. بهتر است سعی کنید فاصله خود را از اسپیکر پرتابل افزایش ندهید؛ چرا که کنترل و تنظیم ولوم صدا و ایجاد تغییراتی مثل تعویض موزیک نیازمند وجود شما نزدیک به اسپیکر است.

  • بهبود کیفیت صدا

بزرگترین و مهم‌ترین مزیت سیستم صوتی پرتابل یا اسپیکر پرتابل این است که صدا را تقویت کرده و آن را در حجم بلندتری با کیفیت بهتر ارائه می‌دهد. تصور کنید با دوستان خود در خانه جمع شده‌اید و می‌خواهید اوقات خوشی را بگذرانید بدون شک استفاده از اسپیکر برای پخش موزیک بی‌کلام به هنگام میل کردن غذا یا استفاده از موزیک‌های رقص برای شادی و نشاط بیشتر باعث می‌شود شما صدایی با کیفیت و بلند را پخش کنید. در واقع بلندگوهای گوشی و کامپیوتر ممکن است صدای کمی داشته باشند که با جمعیت شما همخوانی نداشته باشد از این رو شما با استفاده از اسپیکر پرتابل صدای بلندتری را پخش می‌کنید و از پخش آن لذت خواهید برد.

  • کوچک و قابل حمل بودن

اسپیکرهای پرتابل وزن زیادی ندارند و در حجم و ابعاد کوچک ساخته و تولید می‌شوند. بنابراین شما برای حمل و جابجایی آنها مشکلی نخواهید داشت از این رو می‌توانید در هر زمان و هر مکانی آنها را با خود به همراه داشته باشید و برای پخش موسیقی با اتصال به آن از لحظات خوش لذت ببرید. برخی از اسپیکرهای پرتابل به صورت جیبی یا کیفی بوده و با این حجم کوچک قابلیت و توانایی‌های بسیاری را برای علاقمندان ارائه می‌دهد. از این رو شما می‌توانید اسپیکر پرتابل را در کیف جیب یا ماشین خود بگذارید و در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها از آن استفاده کنید.

  • طراحی ساخت

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد اسپیکر پرتابل می‌توان به طراحی ساخت فوق العاده آن اشاره کرد؛ چرا که طوری طراحی شده‌اند که دارای رنگ‌ها و شکل‌های زیبایی هستند و شما می‌توانید اسپیکرهای پرتابل را بر اساس سلیقه شخصی و دیزاین و دکوراسیون اتاق یا هر مکان دیگری آن را انتخاب و خریداری نمایید.

نتیجه‌گیری

اکنون دیگر می‌دانید که اسپیکر پرتابل همان سیستم صوتی است که صدا را با کیفیت بالاتر و حجم بیشتری پخش می‌کند و قابلیت جابجایی و اتصال را از طریق بلوتوث فراهم آورده است. اسپیکرهای پرتابل تنوع بسیار زیادی دارند و در کنار مزایای منحصر به فردی که برای علاقمندان ارائه کرده‌اند فروش بالایی را به ثبت رسانده‌اند. اکنون شما نیز می‌توانید برای خرید اسپیکر پرتابل با کارشناسان و مشاورین ما در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را در این زمینه بیابید.