سیستم صوت کشتی تفریحی، مجموعه‌ای از تجهیزات صوتی است که برای پخش موسیقی، اطلاع‌رسانی، و سرگرمی مسافران در طول سفر دریایی استفاده می‌شود. این سیستم شامل اجزای مختلفی مانند بلندگوها، آمپلی‌فایرها، میکروفون‌ها، و تجهیزات پردازش صدا می‌شود.استفاده از سیستم صوتی مناسب برای داشتن صدایی یکنواخت بر روی عرشه و سالن مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است . در ضمن به خاطر نویز محیطی بالا در دریا آکوستیک سالن کشتی از اهمیت بالایی برخورداد است که شرکت آوادیس برای این کشتی از بهترین متریال به روز دنیا برای آکوستیک فضای سالن استفاده کرده است .

در طراحی کشتی تفریحی امیر کبیر شرکت آوادیس از برند مشهور L-Acoustic برای تجهیز صوتی استفاده کرده است که در نهایت صدایی بی نظیر و واضح و یکنواخت در محیط کشتی برای مسافران فراهم کرده است . اسپیکرهای L-Acoustics به دلیل کیفیت صدای عالی، قدرت و وضوح بالا، و طراحی نوآورانه شناخته شده هستند. این اسپیکرها در طیف گسترده‌ای از کاربردها، از جمله کنسرت‌های بزرگ، سالن‌های تئاتر، استادیوم‌ها، و مکان‌های مذهبی استفاده می‌شوند.

از سری اسپیکر های KIVAII و سری K10 , K12  استفاده شده است که در نهایت صدا باکیفیت بالایی و گوش نواز به مسافران ارائه داده می شود تا بتوانند از شب خود بر روی کشتی لذت ببرند .

راه‌حل‌های استفاده شده