همانطور که می‌دانید ویدیو وال‌ها یکی از بهترین روش‌ها جهت تعامل بصری با مخاطبان است، بنابراین برای تبلیغات و اثرگذاری بیشتر تجارت‌ها و شراکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویدیو وال‌ها انواع مختلفی دارند و در ابعاد متنوعی نصب می‌شوند. کاربرد بیشتر ویدیو وال‌ها در مکان‌های عمومی مثل مدارس، فرودگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، سینما، نمایشگاه‌ها، سالن‌های سمینار و کنفرانس، ایستگاه‌های آتش نشانی و بیمارستان‌ها و غیره است. اکنون اگر شما هم تصمیم به انتخاب و نصب ویدیو وال دارید، قطعاً با چالش بزرگی روبرو خواهید شد. به همین دلیل باید با توجه به راهنمای خرید ویدیو وال تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید؛ چرا که در رابطه با نگهداری ویدیو وال نیز اطلاعاتی در اختیارتان قرار داده‌ایم پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

در انتخاب ویدیو وال به چه نکاتی باید توجه کرد؟

معمولا شرکت‌ها و کسب و کارهای بزرگ برای تبلیغ و تعامل بیشتر با مشتریان و مخاطبان خود به دنبال راه‌های ارتباط بصری پیشرفته می‌روند. در این میان استفاده از ویدیو وال‌ها خالی از لطف نیست؛ چرا که بهترین و مناسب‌ترین راه برای رسیدن افراد به اهدافشان یعنی شناخته شدن، دیده شدن، ارائه خدمات، کسب درآمد، فروش بیشتر و سود بالاتر است. حال اگر شما نمی‌دانید به هنگام انتخاب باید چه نکاتی را مدنظر قرار دهید موارد زیر را مطالعه کنید:

  1. کیفیت تصویر و ابعاد و اندازه آن

یکی از مهمترین نکاتی که به هنگام انتخاب ویدیو وال باید در نظر داشته باشید، کیفیت تصویر است. در واقع ویدیو وال‌ها در انواع ال سی دی و ال ای دی وارد بازار می‌شوند و حتماً می‌دانید که ویدیو وال‌های ال ای دی کیفیت بسیار بالاتری نسبت به انواع ال سی دی آن دارند از این رو رزولوشن آنها بیشتر بوده و توانایی نمایش تعداد نقاط بیشتری را در هر اینچ از تصویر خواهند داشت. به ابعاد ویدیو وال نیز باید توجه داشته باشید؛ زیرا هرچه ویدیو وال مورد نظر بزرگتر باشد از فواصل دورتر هم قابل مشاهده بوده و وضوح آن فوق العاده است اما ویدیو وال‌های کوچک‌تر برای افرادی که در نزدیکی آن وجود دارند مناسب خواهد بود. پس اگر می‌خواهید محتویات ویدیویی و کلیپ شما به افراد بیشتری نمایش داده شود و توجه افراد مختلف با فاصله دورتر را هم جذب کند ویدیو وال‌های بزرگتر را انتخاب کنید.

  • توجه به روشنایی و شدت نور صفحه‌های ویدیو وال

با تحقیق و بررسی انواع ویدیو وال‌ها به نکته مهم دیگری نیز دست خواهید یافت و آن چیزی نیست جز روشنایی صفحات ویدیو وال. برای نمایش بهتر باید ویدیو وال‌هایی را انتخاب کنید که نور و روشنایی صفحات آن بهتر است. در میان ویدیو وال‌ها روشنایی و نور صفحات دیوارهای ال ای دی بیشتر بوده و می‌تواند محتوای مختلف علمی آموزشی تبلیغاتی شما را به بهترین نحو ممکن با وضوح عالی نمایش دهد. به همین دلیل لازم نیست برای نمایش تصاویر و ویدیوها فضا را به حالت تاریک درآورید بلکه در حالت روشن و در مکان‌های عمومی که سر پوشیده نیستند هم می‌توان تصاویر را با وضوح و روشنایی کامل ارائه داد.

  • هدف خود جهت استفاده از ویدیو وال را مشخص کنید

برای اینکه بتوانید ویدیو وال مناسبی انتخاب کنید باید هدفتان را جهت استفاده از آن مشخص کنید تا در نهایت بتوانید انتخاب درستی متناسب با کاربرد ویدیو وال داشته باشید. در واقع اکثر ویدیووال‌ها با هدف تجاری نصب می‌شوند از این رو اگر هدف شما هم به همین صورت است باید از ویدیو وال‌هایی استفاده کنید که در برابر هوا و شرایط محیطی مقاومت بالایی دارند. به عنوان مثال ویدیو وال‌های ال ای دی و ال سی دی بهترین انتخاب خواهند بود. همچنین برخی ویدیو وال‌ها کوچکتر هستند بنابراین قابلیت استفاده تجاری را ندارند و برای سمینارها یا فرودگاه‌ها مناسب‌تر خواهند بود. از این رو باید بدانید که ویدیو وال مورد نظر را با چه هدفی و در چه مکانی مورد استفاده قرار می‌دهید.

نکات مهم در رابطه با نصب ویدیو وال

پس از اینکه انتخاب و خرید ویدیو وال به پایان می‌رسد، نصب و راه‌اندازی آن شروع خواهد شد. برای نصب ویدیو وال نیز باید نکات ریز و درشت مختلفی را مد نظر قرار دهید تا همه چیز مطابق میلتان با بازدهی و کارایی فوق العاده انجام شود. به همین دلیل نکات زیر را برایتان دسته‌بندی کرده‌ایم تا بهتر از همیشه عمل کنید:

  • موقعیت مکانی یکی از موارد مهمی است که به هنگام نصب ویدیو وال باید در نظر داشته باشید.
  • شما می‌توانید ویدیوال مورد نظر خود را در محلی نصب کنید که رفت و آمد بسیار زیادی وجود دارد از این رو سبب جلب توجه افراد دیگر خواهید شد.
  • نور محیطی که ویدیووال را نصب می‌کنید از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا در این زمینه شما سطح پیکسل و رزولوشن را انتخاب کرده تا نمایش با بهترین حالت ممکن در اختیار مخاطب قرار گیرد.
  • جهت نصب تخصصی و درست ویدیو وال از افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک بخواهید چرا که این کار ساده نیست و تخصص و مهارت ویژه‌ای می‌طلبد.

نکات مهم در رابطه با نگهداری ویدیو وال

به همان اندازه که انتخاب و نصب ویدیو وال اهمیت دارد قطعاً نگهداری از آن نیز بسیار مهم خواهد بود زیرا مواظبت و نگهداری از ویدیو وال می‌تواند از آسیب‌ها و اختلالات جدی به آن جلوگیری کند بنابراین شما دیگر شاهد خراب شدن ویدئو وال نخواهید بود و نیاز به هزینه‌های هنگفت جهت تعمیر نخواهید داشت. پیشنهاد ما این است که همواره ویدیووال مورد نظر را مورد بررسی قرار دهید و هر چند مدت یکبار قطعات آن را چک کنید. به محل نصب توجه داشته باشید که شرایط جوی و تغییر آب و هوا بر روی آن اثرگذار نباشد و جهت تعمیر قطعات از تعمیرکاران خبره و کارکشته کمک بخواهید.

کلام پایانی

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت اکنون دیگر می‌دانید که ویدیو وال‌ها بهترین نمونه برای تبلیغات و نمایش گذاشتن ویدیوهای علمی و آموزشی است که در مکان‌ها و شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته بیشتر شرکت‌ها و کسب و کارهای تجاری از ویدیووال جهت تبلیغات و ارائه خدمات بیشتر استفاده می‌کنند. نکات مهم و مفید در رابطه با انتخاب نصب و نگهداری ویدیو وال در این مطلب در اختیارتان قرار گرفت که با توجه به آن می‌توانید بهترین راهکارها را بیابید.