کنفرانس‌ها در واقع مجموعه‌ای از جلسات کاری و تجاری هستند که توسط اساتید و مدیران شرکت تشکیل شده و در آن دانشجویان، شرکا و سهامداران و غیره شرکت می‌کنند. در مواقعی ممکن است همه افرادی که در این کنفرانس‌ها شرکت می‌کنند حضور نداشته باشند یا شرایط حضور پیدا نکنند به همین خاطر گاهی اوقات امکان دارد که کنفرانس‌ها به صورت مجازی برگزار شوند که در این صورت نرم‌افزارهای ویدیو کنفرانس به کمک شما می‌آیند و نمی‌گذارند به هیچ عنوان نبود و عدم وجود افراد مورد نظر را حس کنید.

شما با وجود نرم‌افزارهای ویدیو کنفرانس می‌توانید تصویر و صدای واضح افراد دیگر را داشته باشید و همه موضوعات و مطالب مورد نظر را با آنها در میان بگذارید چرا که آنها نیز تصویر و صدای شما را دریافت می‌کنند. اما بهترین گزینه برای برگزاری کنفرانس چیست یعنی از چه نرم‌افزاری باید استفاده کرد. ما اینجا هستیم تا به این سوالات پاسخ دهیم و شما را در این راه یاری کنیم، پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

برگزاری کنفرانس از طریق کدام نرم‌افزار بهتر است؟

اکنون که دیگر به فکر برقراری ارتباط با افراد دیگر از طریق نرم‌افزارهای ویدیو کنفرانس هستید باید بدانید که کدام نرم‌افزار مناسب‌تر بوده و کیفیت بهتری از طریق تصویر و صدا برای شما برقرار می‌کند. مواردی که در ادامه این مطلب خواهید خواند، از بهترین نرم‌افزارهای ویدیو کنفرانس محسوب می‌شوند:

  1. نرم‌افزار ویدیو کنفرانس اسکایپ

قطعاً شما هم نرم‌افزار اسکایپ را می‌شناسید و می‌دانید که برقراری تماس تصویری از این طریق بسیار با کیفیت و عالی ارائه می‌شود. اسکایپ شرایطی را فراهم آورده تا افراد بتوانند در نقاط مختلف و گوشه و کنار جهان با هم ارتباط تصویری و صوتی داشته باشند. علاوه بر تماس صوتی و تصویری تک نفره شما می‌توانید در شرکت و مشاغل مختلف نرم‌افزار ویدیو کنفرانس اسکایپ تجاری را نصب نموده و با خرید اشتراک ماهانه از تماس تصویری و ویدیو کنفرانس از این طریق بهره‌مند شوید. توجه داشته باشید که هر تعداد شرکت کننده در تماس تصویری اسکایپ امکان‌پذیر بوده و با وجود یک تخته وایت برد برای به نمایش گذاشتن انواع چارت و نوشته بهترین امکانات را به مخاطبان و کاربران ارائه می‌دهد.

  • نرم‌افزار ویدیو کنفرانس eztalks meetings

نرم‌افزارهای ویدیو کنفرانس بسیار زیادی وجود دارند اما یکی از برترین و پرمخاطب‌ترین نرم‌افزار eztalks meetings است. این نرم‌افزار در میان کاربران تایید شده و استقبال زیادی داشته است. با استفاده از این نرم‌افزار شما می‌توانید ویدیو کنفرانس‌های متعدد را با افراد مختلف تا سقف ۳۰ نفر برگزار کنید همچنین قابلیت ضبط و پخش مجدد ویدیو کنفرانس از طریق این نرم‌افزار امکان‌پذیر است. میزبان می‌تواند با خرید اشتراک ماهانه کنفرانس‌های متعددی را برگزار نموده و تا سقف صد بار اول رایگان از آن استفاده کند. این نرم‌افزار کیبورد و تخته وایت برد مناسبی برای اشتراک گذاشتن نظرات و پیشنهادات برای شرکت کنندگان در کنفرانس ارائه می‌دهد. با استفاده از این نرم‌افزار می‌توانید تصویر واضح و صدایی رسا را بشنوید و همچنین منتشر کنید.

  •  Goto meetings

احتمالاً تاکنون نام نرم‌افزار  Goto meetings را شنیده‌اید و می‌دانید که یکی از نرم‌افزارهای محبوب در میان موسسان شرکت است. در واقع روسای شرکت می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار جلساتی را ترتیب دهند که ۵۰ نفر در آن حضور یابند. تجربه ویدیو کنفرانس از طریق این نوع نرم‌افزار کمک می‌کند که شما تصویر و صدای واضحی را از مخاطب داشته باشید و از طریق وایت برد نظرات و چارت‌ها و هر چیز دیگری را به اشتراک بگذارید. برای اینکه بتوانید با مخاطبان مختلف در ارتباط بهتری جلسه را تشکیل دهید، ارائه دادن کنترل موس و کیبورد به آنها امکان‌پذیر خواهد بود. از این رو می‌توان گفت که این نوع نرم‌افزار برای راه‌اندازی ویدیو کنفرانس‌های مختلف گزینه‌ای مناسب و مقرون به صرفه محسوب می‌شود.

  • برگزاری ویدیو کنفرانس با وجود نرم‌افزار Vidyo Cloud

اگر می‌خواهید ویدیو کنفرانس شما بدون هیچگونه ایراد و تداخل برگزار شود حتماً از نرم‌افزار Vidyo Cloud بهره ببرید چرا که این نرم‌افزار ساخت آمریکا بوده و می‌تواند تماس تصویری و صوتی کامل با وضوح عالی را برقرار کند حتی اگر اینترنت شما اختلال دارد و با مشکل مواجه می‌شود این نرم‌افزار می‌تواند با وجود افت ۲۰ درصدی اینترنت باز هم وضوح تصویر و صدا را برقرار کرده و تطابق کاملی ایجاد کند. اگر شما می‌خواهید یک پروژه مهم را هدایت کنید و نظر شرکای مختلف هم برایتان مهم است در این زمینه حتماً از ویدیو کنفرانس‌ها استفاده کنید و سعی کنید نرم‌افزار قدرتمندی مثل Vidyo Cloud انتخاب کنید تا نظر افراد دیگر هم به این حسن انتخاب جلب شود و اهمیت شما را در رابطه با پروژه درک کنند.

  • تجربه ویدیو کنفرانس با نرم‌افزار ClickMeeting

اگر ویدیو کنفرانس‌های شما مانند یک سمینار شلوغ و پرمخاطب است استفاده از نرم‌افزار ClickMeeting به شدت توصیه می‌شود چرا که این نوع نرم‌افزار می‌تواند تعداد مخاطبان را تا ۱۰۰۰ نفر گسترش دهد. هرچند که وجود هزار نفر در وبینار و کنفرانس‌های مورد نظر شما به صورت فعالیت کامل نخواهد بود. یعنی همه این افراد نمی‌توانند با شما صحبت داشته باشند یا نظرات خود را به اشتراک بگذارند اما شما می‌توانید تعدادی از آنها را از طریق این نرم‌افزار انتخاب کرده تا جهت اشتراک گذاری نظرات و پیشنهاداتشان اقدام کنند. توجه داشته باشید که همه این هزار نفر می‌توانند تصویر و صدای شما را با وضوح کامل دریافت نمایند و شما نیز می‌توانید وجود آنها را از طریق آنلاین و کیفیت مطلوب داشته باشید. علاوه بر آن ضبط و ذخیره تمام ویدیو کنفرانس امکان‌پذیر خواهد بود که افراد پس از گذشت مدتی می‌توانند برای تماشای دوباره آن اقدام کنند.

نتیجه‌گیری

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت اکنون دیگر می‌دانید که کنفرانس‌ها می‌توانند توسط افراد مختلف و در نقاط متفاوت جهان برگزار شوند اما اینکه شما بتوانید در آنها شرکت کنید غیر ممکن خواهد بود از این رو با وجود نرم‌افزارهای ویدیو کنفرانس می‌توانید به صورت آنلاین شرکت کرده و تمام اطلاعات خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید علاوه بر آن می‌توانید تصویر و صدای آنها را داشته باشید و تصویر و صدای خود را نیز به اشتراک بگذارید. در این مطلب چند نمونه از بهترین نرم‌افزارهای ویدیو کنفرانس را خدمتتان ارائه کردیم که با استفاده از آنها تجربه‌ای موفق داشته باشید.