استفاده از ویدیو پروژکتور لذت چندین برابری برای تماشای انواع فیلم‌ها و ویدیوها برای شما ایجاد می‌کند. به همین دلیل است که افراد زیادی امروزه به دنبال خرید و نصب و راه‌اندازی ویدیو پروژکتور هستند تا بتوانند در کنار عزیزان با وضوح و ابعاد بزرگتری فیلم مورد نظر خود را تماشا کنند. برای تماشای فیلم ابتدا باید نحوه نصب و راه‌اندازی ویدیو پروژکتور را یاد بگیرید. روش‌های مختلفی وجود دارد که بتوانید ویدیو پروژکتور را نصب نموده و در مواقع مختلف برای تماشای فیلم از آن بهره ببرید. هرچند که نکات مهمی را باید در این زمینه مورد توجه قرار دهید تا نصب شما دقیق و درست انجام شود. اگر نحوه نصب و راه‌اندازی ویدیو پروژکتور و نکات مربوط به آن را نمی‌دانید ادامه این مطلب را مورد توجه قرار دهید.

نکاتی در رابطه با نصب و راه‌اندازی ویدیو پروژکتور

باید بدانید که نظم و راه‌اندازی ویدیو پروژکتور باید طبق نکات مختلفی انجام گیرد. یکی از مهمترین نکات مربوط به فاصله پرتاب ویدیو است که در راهنمای دستگاه پروژکتور فاصله پرتاب ویدیو قید شده است. شما باید بتوانید محاسبه دقیق از فاصله پرتاب ویدیو و پهنای پرده نمایش خود داشته باشید تا آن را در فاصله معین قرار دهید و تصویر با وضوح کامل برای شما به نمایش گذاشته شود. علاوه بر آن باید به ابعاد و اندازه‌های محلی که قرار است ویدیو پروژکتور نصب شود به طور کامل محاسبه گردد.

 یک دیوار صاف و بدون تابلو یا قاب عکس را انتخاب کنید. فاصله دیوار تا سقف باید متناسب با ابعاد و اندازه‌هایی که به دست آورده‌اید باشد. همه این موارد کمک می‌کنند تا پروژکتور در جایی درست قرار گیرد و تصویری که بر روی دیوار یا سقف به نمایش می‌گذارد متناسب باشد. این شما هستید که تعیین می‌کنید پروژکتور و تصویر آن را بر روی دیوار نصب کنید یا سقف، در هر صورت انجام آن امکان‌پذیر است.

راهنمای نصب و راه‌اندازی ویدیو پروژکتور

راهنمای نصب و راه‌اندازی ویدیو پروژکتور کمک می‌کند ابتدا تصمیم بگیرید که ویدیو پروژکتور را کجا نصب کنید و در چه فاصله‌ای آن را قرار دهید همچنین باعث می‌شود تصمیم درستی در رابطه با ارائه تصویر بر روی سقف یا دیوار بگیرید. به همین منظور توصیه می‌کنیم موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • آفست عمودی برای ویدیو پروژکتور تعیین کنید

آفست عمودی در واقع تعیین می‌کند که در ارتفاع عمودی پروژکتور در چه فاصله و چه زاویه‌ای قرار گیرد. در چنین موقعیتی باید بدانید که پروژکتور مورد نظر خود را چقدر بالا یا پایین قرار دهید. به طور کلی در بروشور یا دفترچه راهنمای ویدیو پروژکتور آفست مثبت معادل + ۹۶.۳% و همچنین آفست منفی معادل – ۹۶.۳% درج شده است. این مثبت و منفی بودن نشان می‌دهد که تصویر بالاتر از لنز پخش می‌شود یا پایین‌تر از آن، که می‌تواند در نحوه قرارگیری و نصب ویدیو پروژکتور به شما کمک کند. برخی آفست‌ها قابلیت جابجایی و تغییر زاویه دارند که می‌توان آنها را در زاویه دلخواه قرار داد اما برخی دیگر غیرقابل تغییر هستند و شما باید میزان بالا یا پایین بودن آن را به دقت اندازه‌گیری کنید.

  • بررسی مکان عمودی جهت نصب ویدیو پروژکتور

حال نوبت به آن می‌رسد که مکان عمودی برای نصب ویدیو پروژکتور را تعیین کنید برای تعیین چنین فاصله‌ای می‌توانید از یک فرمول راحت استفاده کنید که مطابق با آن باید درصد آفست را در ارتفاع صفحه نمایش ضرب کنید. نتیجه آن برابر است با فاصله قرارگیری لنزها از بالا و پایین، به همین راحتی می‌توان تخمین زد که ویدیو پروژکتور را در چه مکان و فضایی از حالت عمودی قرار داد. به همین منظور توصیه می‌کنیم یک پرده نمایش مرغوب و ساده را بر روی دیوار نصب کنید و ارتفاع آن را اندازه بگیرید تا بتوانید تخمین و محاسبات خود را به درست‌ترین حالت ممکن انجام دهید.

  • نصب ویدیو پروژکتور بر روی سقف

اکنون اگر قصد نصب ویدیو پروژکتور بر روی سقف را دارید به جای محاسبه تغییر لنز عمودی باید تغییرات لنز افقی آن را در نظر بگیرید. اگر تغییر لنز ویدیو پروژکتور امکان‌پذیر باشد مشکلی برای این موضوع نخواهید داشت. اما اگر لنز آن قابل تغییر نباشد باید اندازه‌ها و محاسبات را طوری انجام دهید که ویدیو پروژکتور در زاویه دلخواه و مورد نظر شما نصب شود. در چنین شرایطی باید برای محاسبه ابتدا پهنای صفحه نمایش یا پرده مورد نظر خود را در آفست ویدیو پروژکتور ضرب کنید تا درصد معین شده تغییر لنز افقی را برای شما نمایش دهد. از این به بعد نصب راحت می‌شود.

  • انتخاب یک پایه برای نصب ویدیو پروژکتور

برای نصب ویدیو پروژکتور به یک پایه نیاز دارید؛ زیرا پایه می‌تواند علاوه بر معین و ثابت نگه داشتن ویدیو پروژکتور سبب محافظت از آن نیز شود. پایه‌های ویدیو پروژکتور انواع مختلفی دارند برخی از آنها به سقف و بعضی دیگر به دیوار متصل می‌شوند. نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با پایه ویدیو پروژکتور جنس آن است که باید مرغوب و با کیفیت باشد. پس از نصب پایه ویدیو پروژکتور شما می‌توانید با استفاده از بازو و لوله‌هایی که در اختیار دارید زاویه آن را تنظیم کنید و آن را در جهت مورد نظر تغییر دهید.

  • راه اندازی ویدیو پروژکتور پس از نصب

در این مرحل نوبت به راه‌اندازی ویدیو پروژکتور می‌رسد که با استفاده از کابل‌های مختلف باید نصب شود و تصویر را بر روی پرده نمایش دهد. سعی کنید قبل از نمایش فیلم برای افراد دیگر حتماً ویدیو پروژکتور را راه اندازی نموده و ویدیو مورد نظر خود را پلی کنید تا از نمایش صحیح آن بر روی پرده اطمینان حاصل نمایید.

نتیجه‌گیری

نصب و راه‌اندازی ویدیو پروژکتور یکی از کارهایی است که علاقمندان به تماشای فیلم انجام می‌دهند؛ زیرا آنها می‌خواهند لذت تماشای تصاویر را در ابعاد بزرگتر با عزیزان خود به اشتراک بگذارند. ویدیو پروژکتور دستگاهی است که قابلیت نصب بر روی سقف یا دیوار را دارد. این شما هستید که تصمیم می‌گیرید تصویر مورد نظرتان بر روی سقف یا دیوار به نمایش گذاشته شود همچنین می‌توانید تعیین کنید که ویدیو پروژکتور با استفاده از پایه به دیوار یا سقف متصل شود. طبق مراحلی که گفته شد زوایای قرارگیری ویدیو پروژکتور را محاسبه کنید و آن را در زاویه معین قرار دهید تا نصب شما به درستی انجام شود سپس آن را راه‌اندازی و امتحان کنید. برای دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر توصیه می‌کنیم با پشتیبانان ما در ارتباط باشید.