احتمالاً تاکنون برای شما هم سوال پیش آمده که ویدیو کنفرانس چیست و از طریق آن چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ ویدیو کنفرانس دقیقاً نرم‌افزارهایی هستند که می‌توان از طریق آنها به آموزش و کلاس‌ها و سمینارهای مختلف پرداخت. یعنی شما از طریق ویدیو کنفرانس می‌توانید با تعداد افراد زیادی در نقاط مختلف جهان ارتباط برقرار کنید. این ارتباط دسته جمعی می‌تواند از طریق نرم‌افزارهای مختلف انجام شود که به آنها ویدیو کنفرانس می‌گویند.

ویدیو کنفرانس‌ها انواع مختلفی دارند و این موضوع باعث چالش بزرگی در میان مردم برای انتخاب آنها شده است. ویدیو کنفرانس‌ها ممکن است برای آموزش از طریق مدارس و دانشگاه‌ها و انواع کلاس‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این نوع راه ارتباطی برای ارتباطات دسته جمعی یا خصوصی بین افرادی مشخص استفاده می‌شود. اگر شما هم کنجکاو هستید اطلاعات بیشتری در رابطه با آن داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

انواع ویدیو کنفرانس

ویدیو کنفرانس سیستم یا ابزاری است که برای آموزش مجازی یا آموزش از راه دور مورد توجه قرار گرفته و انواع مختلفی دارد که در دو دسته بک اند و نقطه پایان دسته‌بندی می‌شود. هر یک از این دسته‌بندی‌ها نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی هر یک از آنها با جزئیات کامل خواهیم پرداخت:

  • سیستم ویدیو کنفرانس دسکتاپ

حتماً نام ویدیو کنفرانس دسکتاپ را شنیده‌اید که یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های ویدیو کنفرانس در میان کارفرما و کارکنان است که برای جلسات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم باعث می‌شود که همه کارکنان و کارفرمایان بتوانند در شرایطی مطلوب به جلسات خود رسیدگی کنند و با شرکت در این جلسات صدای واضح از طریق اتصال به usb یا بلوتوث به وسیله سیستم‌های صوتی داشته باشند. این نوع ویدیو کنفرانس‌ها با وجود دوربین تلفن همراه یا دوربین‌های متصل شده به usb کار می‌کنند. از طریق ویدیو کنفرانس دسکتاپ شرایط بسیار عالی و مطلوبی برای جلسات تجربه خواهید نمود.

  • سیستم ویدیو کنفرانس اجرایی

سیستم‌های ویدیو کنفرانس اجرایی در واقع یکی دیگر از سیستم‌های نقطه پایان ویدیو کنفرانس هستند که نمونه پیشرفته‌تر از ویدیو کنفرانس دسکتاپ را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. چرا که این نوع سیستم به طور کامل بهینه‌سازی شده و می‌تواند تصاویر را با رزولوشن بالاتری در اختیار مخاطب قرار دهد. بنابراین ارتباط و شرکت در وبینارها و ویدیو کنفرانس‌ها از طریق آن می‌تواند تجربه بهتری در اختیار کاربران قرار دهد.

  • سیستم‌های ویدیو کنفرانس تلفن همراه

امروزه گوشی‌های موبایل از چنان قابلیت و فناوری برخوردار هستند که باعث شده بتوانند به راحتی از طریق اپلیکیشن‌های مختلف در کنفرانس‌های مختلف و جلسات و کلاس‌های آموزشی شرکت کنند. شرکت در انواع سیستم‌های ویدیو کنفرانس تلفن همراه با مراجعه به کروم و فایرفاکس امکان‌پذیر خواهد بود.

  • سیستم ویدیو کنفرانس اتاق

یکی دیگر از سیستم‌های ویدیو کنفرانس که از محبوبیت بیشتری نسبت به سایرین برخوردار شده سیستم ویدیو کنفرانس اتاقی است که به صورت کوچک، متوسط و بزرگ در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این نوع سیستم ویدیو کنفرانس طوری طراحی شده که کاربران می‌توانند با افزودن بلندگو در قسمت‌های مختلف اتاق صدا را با وضوح و کیفیت بهتری به گوش برسانند. همچنین وجود میکروفون‌های پیشرفته باعث می‌شود که صداهای اضافه و نامفهوم به گوش نرسند و فقط صدای کاربران با وضوح کامل پخش شود. سیستم ویدیو کنفرانس اتاقی برای انواع لپ‌تاپ و تلفن‌های همراه طراحی شده و هیچگونه مانعی برای وجود کاربران در آن نخواهد داشت.

  • سیستم ویدیو کنفرانس دور حضوری فراگیر

از جمله گران‌ترین و با کیفیت‌ترین سیستم ویدیو کنفرانس‌ها می‌توان به دور حضوری فراگیر اشاره نمود. در واقع این نوع سیستم طوری طراحی شده که گویی کاربران به صورت کاملاً حقیقی در اطراف هم جمع شده‌اند و تشکیل جلسه داده‌اند. سیستم ویدیو کنفرانس دور حضوری تصاویری زنده از اطراف با ابعاد بزرگتر بر روی نمایشگر نشان می‌دهد. گاهی این تصاویر می‌توانند به صورت سه بعدی در کنار هم قرار گیرند و تجربه فوق العاده برای کاربران ایجاد کنند. علاوه بر آن از طریق این ویدیو کنفرانس صداها با وضوح بهتر و کیفیت بالاتر در اختیار قرار میگیرد.

  • ویدیو کنفرانس با اتاق‌های جلسه مجازی ابری

نوع دیگری از ویدیو کنفرانس‌ها که در دسته‌بندی بک اند قرار گرفته‌اند ویدیو کنفرانس با اتاق‌های جلسه مجازی ابری است که از طریق VMRs ها امکان‌پذیر شده است. اگر شما هم می‌خواهید در کنفرانس‌های مختلف شرکت کنید اما نگران وضوح تصاویر و صداها هستید با وجود این نوع ویدیو کنفرانس به راحتی می‌توانید ارتباط برقرار کرده و بدون هیچ گونه اشکال در طول جلسه به فعالیت ادامه دهید. در واقع همه این ویدیو کنفرانس‌ها در یک فضای ابری بدون ایجاد حافظه داخلی برگزار می‌شوند و در نهایت ذخیره خواهند شد.

  • ویدیو کنفرانس با خدمات مدیریتی

نمونه دیگری از سیستم‌های ویدیو کنفرانس بک اند ویدیو کنفرانس‌ها با خدمات مدیریتی هستند. این نوع سیستم توسط ارائه دهندگان سرویس Cloud VMRs ارائه می‌شوند. در این نوع سیستم انواع موجودی نهایی و مدیریت و کنترل نسخه‌های نرم‌افزاری، اجرای سیاست‌ها و مدیریت ارتقا نیز در دسترس قرار می‌گیرند. ویدیو کنفرانس با خدمات مدیریتی امنیت کاملی داشته و شرایط و موقعیتی عالی برای مخاطبان ایجاد می‌کند. از این طریق می‌توانید تجربه فوق العاده از طریق کنفرانس‌های مختلف با وجود این سیستم داشته باشید.

  • ویدیو کنفرانس با سیستم بک اند اضافی

اگر بتوانید ویدیو کنفرانس با سیستم بک اند اضافی داشته باشید قطعاً با سیستم‌های امنیتی و مدیریتی همکاری خواهید داشت. بنابراین می‌توانید با برقراری ارتباط از طریق دسکتاپ و اپلیکیشن‌های مخصوص تلفن همراه ویدیو کنفرانس‌هایی با کیفیت و امنیت بالا با افراد خارجی و داخلی برقرار نمایید.

کلام پایانی

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت ویدیو کنفرانس‌ها جلسات یا دوره‌های آموزشی هستند که میان افراد مختلفی در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شوند. بنابراین مهم است که این کنفرانس‌ها تحت امنیت کامل و با وضوح تصویر و صدا به اشتراک گذاشته شوند. در این مطلب انواع ویدیو کنفرانس را خدمتتان معرفی کردیم شما نیز می‌توانید برای آموزش مجازی و شرکت در جلسات مختلف در هر کجای جهان که هستید از طریق این سیستم‌ها اقدام کنید. برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره و راهنمایی پیشنهاد می‌کنیم با مشاوران و کارشناسان ما از طریق آنلاین و شماره تماس‌های زیر در ارتباط باشید.