حتماً برای شما هم پیش آمده با ورود به مکان‌های عمومی شاهد تلویزیون‌های بزرگ باشید که به عنوان نمایشگرهای ال سی دی و ال ای دی مشغول به نمایش انواع برنامه‌ها یا تبلیغات هستند. اما پیشرفت علم و تکنولوژی فناوری‌های جدید را به میان آورده که از آنها به عنوان ویدیووال LED یا ویدیو وال LCD یاد می‌شود. در واقع دیوارهای ال ای دی و ال سی دی در ابعاد بزرگتر با نمایشگرهای وسیع در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرند. در این صورت شما می‌توانید با استفاده از این ویدیو وال‌ها در سمینارها یا جلسات خود تبلیغات یا ویدیوهایی که از قبل آماده کرده‌اید را به نمایش بگذارید. در ادامه این مطلب با شما عزیزان هستیم تا تفاوت‌های ویدیو وال ال ای دی با ویدیووال ال سی دی را بررسی کنیم.

دیوار ال ای دی با دیوار ال سی دی چه تفاوتی دارد؟

اگر قصد راه‌اندازی سمینار یا ایستگاه‌های تبلیغاتی دارید، پیشنهاد ما استفاده از دیوارها یا ویدیووال‌های ال ای دی و ال سی دی است. به هنگام انتخاب و نصب دیوارهای ویدیویی قطعاً چالش بزرگی برایتان پیش می‌آید، زیرا نمی‌توانید از میان ویدیو وال‌های ال ای دی و ال‌سی‌دی انتخاب درستی داشته باشید. ما اینجا هستیم تا با بررسی تفاوت میان ویدیو وال LED با ویدیو وال LCD به شما در انتخاب صحیح و تشخیص درست کمک کنیم. تفاوت میان این دو محصول به شرح زیر است:

  • کیفیت تصویر

نکته بسیار مهمی که در رابطه با ویدیو وال‌ها وجود دارد کیفیت تصویر آنها است. دیوار ال ای دی کیفیت تصویر فوق العاده‌ای در مقایسه با دیوار ال سی دی در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. این بالا بودن کیفیت تصویر به خاطر وجود رزولوشن‌های ال ای دی است، به طوری که اگر در فاصله نزدیک به دیوار ال ای دی قرار بگیرید و تصویر را مشاهده کنید متوجه نقاط ریز به خصوص در سطح آن می‌شوید، در صورتی که ویدیو وال‌های ال‌سی‌دی نقاط کمتری به نمایش می‌گذارند. در واقع افزایش نقاط نشانگر کیفیت بالاتر تصویر هستند. در واقع این نقاط همان رزولوشن یا تعداد نقاط نمایش داده شده در هر اینچ از تصویر است. از این رو می‌توان نتیجه گرفت که بزرگترین تفاوت میان ویدیو وال ال ای دی با ویدیو وال ال سی دی در کیفیت تصویر آن بوده که استفاده از ویدیو وال ال ای دی را امروزه افزایش داده است.

  • زاویه دید در انواع ویدیو وال

معمولا در مکان‌های عمومی مثل میدان‌ها و خیابان‌ها از ویدیو وال‌های LCD استفاده می‌کنند که شما باید برای مشاهده تبلیغات و تصاویری که از آن پخش می‌شود دقیقاً مقابل آن قرار بگیرید و اگر زاویه‌تان را تغییر دهید مثلاً در حال گذر از خیابان باشید و چشمتان به این نوع نمایشگر بیفتد قطعاً با حرکت و گذر از کنار آن دیگر قادر به مشاهده تصاویر نخواهید بود. این در حالی است که استفاده از ویدیو وال‌های LED امکان مشاهده تصاویر در هر زاویه‌ای را برای مخاطب فراهم می‌آورد. یعنی شما در هر زاویه‌ای که قرار بگیرید تصویر به وضوح و شفافیت کامل به شما نمایش داده می‌شود.

  • روشنایی صفحه نمایش

امکانات و فناوری که برای ساخت ویدیو وال‌های ال ای دی به کار رفته نسبت به ویدیووال ال سی دی پیشرفته‌تر بوده است؛ از این رو طبیعی است که روشنایی صفحه نمایش ویدیو وال‌های ال ای دی بیشتر از ویدیووال ال سی دی باشد. یعنی نور پس زمینه‌ای که برای دیوار ال ای دی در نظر گرفته شده نسبت به دیوار ال سی دی بیشتر است و همین موضوع سبب استفاده از آن در مکان‌های عمومی و سرپوشیده شده است.

  • کاربرد و شرایط استفاده

قبل از هر چیز باید ارزیابی کنید که دیوار ال ای دی را برای نمایش در چه مکان و چه شرایطی نیاز دارید. معمولاً از دیوارهای ال ای دی در مکان‌های عمومی و خصوصی استفاده می‌کنند. اما اگر کاربرد دیوار ال ای دی را مشخص کنید بهره‌وری بالاتری از آن خواهید داشت. به عنوان مثال از دیوارهای ال ای دی می‌توان در مکان‌های عمومی و سر باز هم استفاده کرد، نکته قابل توجه در رابطه با ویدیو وال‌های ال ای دی نصب بدون محافظ آنها است. اما مهم است که ویدیووال‌های ال‌سی‌دی حتماً در مکان‌های سرپوشیده و بسته استفاده شوند زیرا هر چیزی ممکن است سبب خرابی آنها شود.

  • عمر مفید و مصرف انرژی

ویدیو وال‌های ال سی دی انرژی مناسبی استفاده می‌کنند اما در برابر آن حدود ۵۰ هزار ساعت عمر مفید دارند. این در حالی است که ویدیو وال‌های ال ای دی انرژی کمتری استفاده کرده و در مقابل عمر مفید آنها بیش از ۱۰۰ هزار ساعت تخمین زده شده است. این موضوع باعث شده که افراد با پرداخت هزینه بیشتر دیوار ال ای دی را به دیوارهای ال سی دی ترجیح دهند. پس اگر به دنبال محصولی با کیفیت هستید تا عمر مفید بالایی داشته باشد ویدیو وال‌های ال ای دی بهترین انتخاب هستند.

  • تعمیر و نگهداری ویدیو وال‌ها

پس از تحقیقات و بررسی‌هایی که انجام شده نگهداری از دیوارهای ال ای دی راحت‌تر و آسان‌تر است زیرا آسیب پذیری آنها کمتر بوده و نیاز به محافظ و تمهیدات محافظتی نیست. در مقابل اگر دچار مشکل و خرابی شوند تعمیر آنها نیز آسان بوده و نیاز به دسترسی سختی ندارد چرا که همه تجهیزات و قطعات آن قابل دسترس و تعمیر خواهد بود. این در حالیست که ویدیو وال‌های ال سی دی نیاز به نگهداری و محافظت بیشتری داشته و تعمیر آنها کمی زمانبر و سخت است زیرا دسترسی به برخی قطعات آن سخت‌تر بوده و نمی‌توان به راحتی آن را تعمیر کرد.

کلام آخر

با توجه به اینکه استفاده از ویدیو وال امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد و در انواع مکان‌های عمومی و خصوصی، روباز و پوشیده مورد استفاده قرار می‌گیرد ممکن است شما هم یکی از افرادی باشید که قصد استفاده از آنها را دارید که با مطالعه این مطلب تفاوت‌های ویدیو وال LED با ویدیو وال LCD را درک کرده‌اید. در واقع امروزه استفاده از دیوار ال ای دی طرفداران بسیار بیشتری دارد زیرا ویدیو وال‌های ال‌سی‌دی مزایای کمتری نسبت به ویدیووال‌های ال ای دی دارند. شما نیز می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر و استفاده از این دیوارها با ما در ارتباط باشید.