اگر دقت کرده باشید در مکان‌های عمومی و پرجمعیت معمولاً از دیوارهای ال ای دی یا ویدیوال استفاده می‌کنند. در واقع ویدیو وال‌ها یا دیوارهای ال ای دی از جمله جدیدترین اتفاقات تکنولوژی هستند که کاربرد آنها روشن بوده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته‌اند. دیوارهای ال ای دی نسبت به ویدیو وال‌ها تفاوت‌های اساسی و مختلفی دارند و در این میان دیوارهای ال ای دی نسبت به ویدیووال‌ها مفید و پرطرفدار واقع شده‌اند آن هم به خاطر مزایای فوق العاده آنها است. جهت تبلیغات و برگزاری سمینارهای مختلف یا حتی در ورزشگاه‌ها یا کنسرت‌ها از دیوارهای ال ای دی و ویدیووال استفاده می‌شود. اکنون قصد داریم تا مزایای دیوار ال ای دی را نسبت به ویدیو وال‌ها مقایسه کنیم تا شما نیز بتوانید انتخابی درست در این جهت داشته باشید.

دیوار ال ای دی چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفته شد دیوارهای ال ای دی دارای مزایای منحصر به فرد زیادی هستند که ممکن است شما هم با شناخت آنها همواره دیوار ال ای دی را بر استفاده از ویدیو وال ترجیح دهید. هر یک از این مزایا با پیشرفته‌تر شدن علم و تکنولوژی در جهت استفاده از فناوری در ویدیو وال‌ها صورت گرفته، یعنی سازندگان ویدیو وال‌ها نمونه پیشرفته و با کیفیت‌تر همچون دیوارهای ال ای دی تولید کرده‌اند. مزایای فوق العاده دیوارهای ال ای دی به شرح زیر است:

  • ایجاد تصویر کلی و منسجم

یکی از مزایای دیوارهای ال ای دی نسبت به ویدیو وال‌ها ایجاد تصویر کلی و منسجم است. در واقع ویدیو وال‌ها از تصاویری تشکیل شده‌اند که آیتم‌های هر یک از صفحات دارای قاب‌های مشکی رنگ بوده که به یکدیگر متصل می‌شوند. در واقع شما تصویر کاملی می‌بینید اما در میان تصاویر و آیتم‌های مختلف قاب‌های دور تا دور صفحات وجود دارند. این در حالی است که دیوارهای ال ای دی از پشت و بدون اینکه شما متوجه قاب دور آنها باشید به هم متصل شده‌اند. یعنی شما به هیچ عنوان متوجه صفحات مختلف و قرارگیری آنها در کنار یکدیگر نخواهید شد. به همین دلیل است که تصویر کلی و منسجمی به شما نمایش داده می‌شود که در هم ریختگی در ویدیو وال‌ها را به همراه ندارد.

  • اندازه و ابعاد بزرگتر

قطعاً برای افراد مهم است که تبلیغات خود را در مکان‌های عمومی با ابعاد بزرگتر به نمایش بگذارند تا افرادی که در فاصله بسیار دور هم قرار دارند بتوانند تصاویر را به صورت واضح تماشا کنند و همچنین جذب تصاویر و نوشته‌های منتشر شده شوند. دیوارهای ال ای دی تصاویر بزرگتر با ابعاد وسیع را در برابر ویووال‌ها دارند. یعنی اگر شما بخواهید تصاویر را با ابعاد بزرگ به نمایش بگذارید این قابلیت تنها از دیوارهای ال ای دی امکان‌پذیر است. این در حالی بوده که ویدیو وال‌ها از یک محدوده مشخص تجاوز نکرده و تصاویر بزرگتر را در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

  • تعمیر و نگهداری

دیوارهای ال ای دی و ویدیو وال‌ها مانند هر لوازم برقی دیگری ممکن است بر اثر عوامل خارجی دچار مشکل و خرابی شود که تعمیر آن برای برطرف کردن مشکل الزامی است. توجه داشته باشید که اگر ویدیو وال‌ها خراب شوند تمام تصویر از بین می‌رود و شما برای تعمیر آن نیز باید کل تصویر را به طور کامل خاموش کنید تا بتوانید همان یک قسمت را به صورت کلی یا جزئی تعمیر نمایید. البته تعمیر دیوارهای ال ای دی بسیار ساده است زیرا در صورت خرابی فقط همان یک قطعه یا همان بخش درگیر می‌شود که در این صورت شما مجبور به قطع تصویر کلی دیوار ال ای دی نخواهید بود. گذشته از این موضوع نگهداری از دیوارهای ال ای دی نسبت به ویدیو وال‌ها ساده و آسان‌تر است. چرا که دیوارهای ال ای دی در برابر عوامل محیطی و آب و هوا سازگارتر بوده و قابل استفاده در محیط‌های سر باز نیز هستند از این رو خراب شدن آنها نیز کمتر اتفاق می‌افتد.

  • کیفیت و رزولوشن تصویر

کیفیت تصویر در دیوارهای ال ای دی به مراتب بیشتر از ویدیو وال‌ها است در واقع دیوارهای ال ای دی از رزولوشن و کیفیت بالاتری همچون تکنولوژی 4k برخوردار هستند. قطعاً کیفیت یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها به هنگام انتخاب و راه‌اندازی دیوارهای ال ای دی و ویدیووال‌ها محسوب می‌شود از اینرو اگر می‌خواهید تبلیغات شما با ابعاد بزرگ و وضوح و کیفیت بالا به نمایش گذاشته شود دیوارهای ال ای دی بهترین انتخاب خواهند بود.

  • هزینه و قیمت

یکی از مهمترین دغدغه‌های افراد به هنگام راه‌اندازی و نصب دیوارهای ال ای دی و ویدیووال‌ها قیمت و هزینه آنها است. در واقع هزینه استفاده و نصب ویدیو وال‌ها نسبت به دیوارهای ال ای دی کمتر است اما باید به این موضوع هم توجه داشته باشید که دیوارهای ال ای دی مطابق با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی و فناوری است به همین دلیل قیمت آن بالاتر خواهد بود. اما به این موضوع نیز توجه داشته باشید که هر چقدر برای نصب و راه‌اندازی دیوارهای ال ای دی هزینه کنید ارزشش را دارد؛ چرا که به شما یک تصویر کل و منسجم از ویدیو کلیپ‌های ضبط شده نشان داده شود که در نهایت واضح و شفاف بوده چرا که رزولوشن و کیفیت بالایی دارد.

  • نصب و راه‌اندازی

حتماً می‌دانید که نصب و راه‌اندازی ویدیو وال‌ها آن هم در ابعاد بزرگ و گسترده کار ساده‌ای نیست این در حالی است که نصب دیوارهای ال ای دی از ویدیوها آسان‌تر بوده و شرایط بهتری را برای افراد فراهم می‌آورد. البته در هر صورت برای نصب و راه‌اندازی ویدیوال و دیوارهای ال ای دی به تخصص و مهارت افراد خبره و آگاه در این زمینه نیاز است. پس اگر شما هم در این زمینه به کمک نیاز دارید بهتر است از افراد آگاه و آموزش دیده در این زمینه کمک بگیرید.

کلام پایانی

با توجه به اطلاعاتی که در اختیارتان قرار گرفت اکنون دیگر مزایای دیوار ال ای دی را می‌دانید و انتخاب ترجیح آنها را نسبت به ویدیو وال‌ها درک می‌کنید. در واقع برای انتخاب دیوارهای ال ای دی مزایا و ملاک‌های مختلفی از جمله هزینه و قیمت، نصب و راه‌اندازی، کیفیت و رزولوشن، تعمیر و نگهداری و غیره بررسی می‌شود که در نهایت در میان دیوارهای ال ای دی و ویدیووال‌ها قطعاً برنده این رقابت دیوارهای ال ای دی خواهند بود. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.