همانطور که می‌دانید رستوران‌ها مکان‌های عمومی هستند که همواره افراد مختلفی در ساعات مختلف به آنها ورود و خروج می‌کنند. بنابراین برقراری نظم و ارتباط کامل میان کارکنان یک رستوران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. سیستم پیجینگ رستوران سیستمی است که ارتباط صوتی میان افراد حاضر در رستوران را برقرار کرده و کاربردهای ویژه دیگری هم دارد. به عنوان مثال برای پخش موسیقی و هشدار به افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکنون ممکن است شما هم صاحب یک رستوران بزرگ یا کوچک باشید که نیاز مبرم به سیستم پیجینگ را در آن حس می‌کنید. با این حال اگر قصد خرید سیستم پیجینگ برای رستوران خود را دارید باید اطلاعات کاملی در رابطه با آنها داشته باشید تا انتخاب و خرید شما رضایت بخش باشد. جهت اطلاعات بیشتر ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

کاربرد سیستم پیجینگ چیست؟

سیستم‌های پیجینگ یا سیستم صوتی کاربردهای بسیار زیادی دارند، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که کاربرد سیستم پیجینگ در رستوران ویژه و خاص بوده و استفاده از آن کار مفید و به صرفه‌ای است. حال ممکن است شما هم کنجکاو باشید بدانید سیستم پیجینگ رستوران چه کاربردهایی دارد. در ادامه همه کاربردهای آن را با جزئیات کامل خدمتتان شرح داده‌ایم:

  • سخنرانی مدیر یا مهمانان رستوران

رستوران تنها محل غذا خوردن نیست بلکه ممکن است افراد تمایل داشته باشند مراسمات مختلفی را در رستوران برگزار کنند. به عنوان مثال برگزاری مراسم تولد، نامزدی، سالگرد ازدواج، گرامیداشت و بزرگداشت، مناسبت‌های خاص و غیره از بهترین و به یاد ماندنی‌ترین جشن‌هایی است که می‌توان در رستوران تدارک دید. گاهی ممکن است مدیر رستوران یا میزبانان بخواهند برای مهمانان سخنرانی کنند یا جهت حضور آنها در رستوران تشکر کنند. در این صورت استفاده از سیستم پیجینگ می‌تواند جالب و جذاب به نظر برسد؛ چرا که صدای افراد را با شفافیت و وضوح به گوش همه حضار در رستوران خواهد رساند.

  • برقراری ارتباط مشتریان و مدیر رستوران

شاید برای شما هم جالب باشد که نحوه نصب و راه‌اندازی سیستم پیجینگ رستوران به نحوی است که مشتریان می‌توانند به راحتی و به صورت مجزا با مدیر آن ارتباط برقرار کنند. به این صورت که مشتریان در صورت تمایل و با فشردن دکمه سیستم پیجینگ می‌توانند پیغام صوتی خود را ضبط و ثبت نموده و به گوش مدیر برسانند. این پیغام‌ها می‌توانند حاوی تشکر و ابراز رضایت از خدمات و پذیرایی کارکنان رستوران باشد یا اینکه حاوی انتقاد و پیشنهادات جهت بهبود عملکرد مدیر و کارکنان رستوران اعمال شود. خوشبختانه سیستم پیجینگ طوری طراحی شده که برقراری ارتباط میان افراد رستوران و کارکنان و مدیران آن به راحتی ممکن بوده از این رو هیچگونه مشکلی در این باره نخواهید داشت.

نکته مهم در این باره عدم وجود مدیر در بخش‌های مختلف رستوران است یعنی مدیر قطعاً زمان و وقت کافی برای سرکشی به تمام میزها و قسمت‌ها و بخش‌های متنوع رستوران را نخواهد داشت. از این رو به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توان مدیر رستوران را از طریق سیستم پیجینگ پیدا کرده و با او ارتباط برقرار کرد.

  • پخش موزیک

قطعاً رستوران‌ها به دلیل وجود مشتریان بسیار زیاد دارای سر و صدای فراوان هستند که می‌تواند کلافه کننده باشد؛ از این رو پخش موسیقی می‌تواند همه این سر و صداها را کاور کند. بنابراین کارکنان رستوران سعی می‌کنند برای آرامش مشتریان به هنگام سرو غذا موزیک یا موسیقی ملایمی پخش کنند. گاهی این موسیقی‌ها بی‌کلام بوده و صرفاً هدف ایجاد آرامش را خواهند داشت. در هر صورت سیستم پیجینگ رستوران با وجود بلندگوهای با کیفیت و کوچک و بزرگ در محل‌های مختلف رستوران نصب شده و امکان پخش موزیک با صدای واضح و دلنشین را به همراه دارد. به عنوان مثال در رستوران‌های سنتی موزیک‌های سنتی با صدای خوانندگان شناخته شده پخش می‌شود و احساس راحتی مشتریان را فراهم می‌کند.

  • فراخوانی پرسنل و مشتریان

رستوران‌های شلوغ و بزرگ همواره با مشکل فراخوانی پرسنل و مشتریان مواجه هستند چرا که پذیرایی و سرویس دهی در رستوران‌ها با هم متفاوت بوده از این رو ممکن است برخی رستوران‌ها برای تحویل غذا به مشتریان کدهایی داشته باشند و بر اساس آن کدها و فراخوانی مشتریان غذا را به آنها تحویل دهند. همچنین پرسنل رستوران همواره در حال تلاش و انجام کارهای خدماتی هستند از این رو ممکن است دسترسی و فراخواندن آنها مشکل باشد پس سیستم پیجینگ در این شرایط می‌تواند باعث دسترسی ساده و راحت به پرسنل شود. اگر رستوران شما سیستم پیجینگ دارد با فشردن یک دکمه و فراخواندن پرسنل صدای شما در همه نقاط رستوران پخش شده و پرسنل با شنیدن صدای شما به سرعت خود را به موقعیت مورد نظر خواهد رساند.

مزایای استفاده از سیستم پیجینگ در رستوران چیست؟

استفاده از سیستم پیجینگ مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که مهمترین آنها مربوط به برقراری ارتباط میان کارکنان و مشتریان است. این سیستم صوتی باعث شده افراد بتوانند بدون هرج و مرج و به هم خوردن نظم رستوران یکدیگر را فرا بخوانند و برای هرچه بهتر کردن سرویس دهی با هم در ارتباط باشند. از دیگر مزایای سیستم پیجینگ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. نصب و راه‌اندازی سیستم پیجینگ در رستوران هزینه هنگفتی در بر ندارد و شما می‌توانید با هزینه مناسب این سیستم را نصب کرده و از شلوغی و هرج و مرج در رستوران خود بکاهید و عملکرد و راندمان کاریتان را بهبود بخشید.
  2. نصب سیستم پیجینگ ساده و راحت است و در مدت زمان کوتاهی انجام می‌شود. هرچند که برای انجام آن بهتر است از افراد حرفه‌ای و متخصص در این زمینه کمک بخواهید.
  3. توزیع و برقراری ارتباط از طریق صدای پخش شده از بلندگوهای سیستم پیجینگ با کیفیت و رسا بوده و به راحتی می‌توان آن را با وضوح کامل شنید.

کلام آخر

اطلاعات و تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد سیستم پیجینگ رستوران یک سیستم صوتی جامع و کامل است که برقراری ارتباط میان کارکنان و مشتریان رستوران را با کنترل مدیر آن امکان‌پذیر می‌سازد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت وجود چنین سیستمی در یک رستوران اهمیت بالایی داشته و همواره سبب بهبود عملکرد و راندمان کارکنان و خدمات آن خواهد شد. اکنون اگر شما هم قصد خرید و نصب سیستم پیجینگ در رستوران خود را دارید می‌توانید با کارشناسان و مشاورین ما در ارتباط باشید.